Polonnaruwa en junglesafari - Reisverslag uit Sigiriya, Sri Lanka van Caroline Tol - WaarBenJij.nu Polonnaruwa en junglesafari - Reisverslag uit Sigiriya, Sri Lanka van Caroline Tol - WaarBenJij.nu

Polonnaruwa en junglesafari

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

20 Mei 2017 | Sri Lanka, Sigiriya

Vandaag de koningsstad Polonnaruwa. We rijden weer om 8 uur weg en met een uurtje zijn we er. Voordat we het complex betreden stoppen we bij een houtbewerkingsbedrijf. Hier zien we zelfs hoe ze van een bepaalde houtsoort kleurstof maken van schraapsel.
Polonnaruwa is een stad wat alleen nog bestaat uit ruïnes uit de eeuwen rondom het jaar 0. Het is zo'n groot complex wat je wandelend aflegt in de zon dat je daarna compleet gaar bent. Overal worden ruïnes gerestaureerd en nieuwe opgravingen gedaan.
In de middag maken we een junglesafari. We zien veel olifanten en nog vele vogels waaronder pelikanen.

Heute die Königsstadt Polonnaruwa. Wir fahren wieder um 8 Uhr und machen ein Besuch an einen Holzverarbeitung. Wir sehen wie man von Holzscheuer einen Farbstof machen.
Danach Polonnaruwa. Einen alte Ruïnestadt wo heute nicht mehr gelebt wird.
Das ganze complex ist so groß und man alles wanderend. Nachher ist man, auch durch die Wärme, ganze blub.
Im nachmittag einen junglesafari. Wir sehen viele Elephanten und viele Vögel. Unter andere Pelikanen.