Galle en onweer - Reisverslag uit Beruwala, Sri Lanka van Caroline Tol - WaarBenJij.nu Galle en onweer - Reisverslag uit Beruwala, Sri Lanka van Caroline Tol - WaarBenJij.nu

Galle en onweer

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

25 Mei 2017 | Sri Lanka, Beruwala

Vandaag gaan we naar ons strandhotel. We vertrekken uit Bandarawela en al gauw begint het te regenen. Helaas houd dit aan totdat we in Galle aankomen voor de lunch. Na de lunch is het echter weer opgeklaard en gaan we wandelen door het oude stadje. We bezoeken de Hervormde en Anglicaanse kerk en zien waar vele strijders uit de VOC tijd liggen begraven. Al wandelend door de kleine straatjes bereiken we het Fort en de vuurtoren. Hier hebben we een prachtig uitzicht over zee.
We rijden na dit uitstapje door naar Beruwala. Direct aan zee staat ons strandhotel. Het begint langzaam aan te stormen en de zee is heel ruig.
We eten hier weer gezamelijk en eigenlijk gaat iedereen bijtijds naar bed. Het was een lange dag. Nauwelijks op de kamer gaat het flink tekeer buiten. Het komt met bakken de lucht uit en het begint te onweren. En plots was het donker. De elektra valt uit. Gelukkig maar even maar het was pikdonker. De hele nacht gaat het zo door.

Heute gehen wir zum Strandhotel. Wir reisen ab aus Bandarawela und ganz schnell fangt es an zum Regnen. Leider hält es an bis wir Galle ankommen für das Mittagsessen. Nach das Mittagsessen hat es wieder trocknen. Wir wandern duch die Altstadt von Galle und besuchen die alte Niederländische und Anglicaanse Kirche. Wir können hier sehen wo die viele Opfer aus der VOC Zeit begraben sind. Wir wanderen weiter durch die kleinen Gassen und kommen dann zum Leuchtturm und aussichtspunkt uber das Mer.
Wir fahren weiter zum Beruwala. Unser Hotel steht direkt am Mer. Es fangt langsam an Stürmig zu werden. Das Mer ist wild.
Wir essen zusammen und ganz schnell danach geht jeder ins Bed. Gerade auf dem Zimmer fangt es an sehr hard zu Regnen und Sturmen. Und dann auf einen ist es dunkel. Die Elektra fällt aus und es ganz schwarz vor Augen.
Zum Glück vor sehr kurzen Zeit. Die ganze Nacht geht es so weiter.

• 26 Mei 2017 - 09:33

Ingrid:

een indrukwekkende vakantie geniet er nog van super mooi

groetjes ingrid en vera