Struisvogelfarm en verplaatsing - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Caroline Tol - WaarBenJij.nu Struisvogelfarm en verplaatsing - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Caroline Tol - WaarBenJij.nu

Struisvogelfarm en verplaatsing

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

05 November 2018 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Cango Caves
Kaapstad

Vandaag vertrekken we weer vroeg. Na een bijzonder koude nacht in het tenthuisje staat de verplaatsing naar Kaapstad op het programma.
We bezoeken vanochtend eerst nog een struisvogelfarm waar we uitleg krijgen over de dieren en wat er met de producten gedaan wordt. De veren, de eieren en de huid worden alle verwerkt tot bijvoorbeeld stola's, tassen en souvenirs, beschilderd of gegraveerd. Erg leuk om dit eens te zien hoe het in z'n werk gaat. Na de uitleg doen we direct de koffiepauze.
Op het moment dat we daar wegrijden begint het te regenen. We rijden door ruige gebieden van heel veel rotsgebergte in de middle of nowhere. In deze gebieden worden schapen en geiten gehouden voor de anghorawol productie. Veel mensen wonen er niet. Het pad, zoals de Zuid-Afrikanen zeggen, voert langs bergpassen en kloven. Erg indrukwekkend.
Zo rond half een komen we aan Barrydale. We gebruiken hier de lunch. Barrydale ligt aan de Route 62. Een prachtige route die, hoe verder we Kaapstad naderen, over gaat in het aanbouwgebied van het fruit en de wijnvelden.
En dan is ineens de Tafelberg in zicht. Zoals er gezegd wordt is hij gedekt, en zo zien wij hem vanmiddag dan ook, in de wolken.
We komen aan en er wordt een verrassing werkelijkheid. Steven, onze chauffeur, is al jaren gescheiden en heeft ook lange tijd zijn dochter niet meer gezien. Carla heeft met zijn dochter gesproken, daar zij in het Fountains hotel werkt, om haar vader te verrassen. Dit plannetje is in ieder geval goed gelukt.
Daar het al laat op de middag is, besluiten we vanavond in het hotel te eten. Ik vind het niet echt geweldig maar zal het er mee moeten doen. Na nog een afzakkertje ga ik bijtijds naar bed.