Reisdag - Reisverslag uit Bergville, Zuid-Afrika van Caroline Tol - WaarBenJij.nu Reisdag - Reisverslag uit Bergville, Zuid-Afrika van Caroline Tol - WaarBenJij.nu

Reisdag

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

30 Oktober 2023 | Zuid-Afrika, Bergville

We verlaten vandaag St. Lucia en gaan richting de Drakensbergen. We staan vroeg op, 07.00 uur ontbijt en 07.45 uur vertrek. Het weer is nog steeds niet best en het regent en de voorspellingen zijn zo mogelijk nog slechter.

Al rijdend richting Durban zien we het landschap veranderen. Veel eucalyptusplantages en andere gewassen vind je hier.

Na een uurtje of twee maken we een koffie-/sanitairstop.

We nemen een lekkere warme chocomelk om een beetje warm te worden. Het het namelijk al de hele ochtend koud.

Het is inmiddels even droog geworden en het zonnetje probeert het wel maar krijgt geen voet aan de grond.

We rijden verder zuidwaarts en draaien van de kust af het binnenland in. We stoppen nog bij de Superspar en slaan onze lunch in.

Nog een klein stukje en dan bezoeken we het Nelson Mandela monument. Het is gelukkig even droog tijdens ons bezoek.

We vervolgen onze weg daarna met nog een tussenstop naar de Drakensbergen. Het regent inmiddels weer en het is behoorlijk kouder. We komen aan en checken in. Ik deel het huisje (nr 75) met Jeanet. We hebben allebei een slaapkamer, ik met badkamer en suite en Jeanet met een separate badkamer. We steken de open haard aan om het warm te krijgen.

Na het diner wandelen we al klimmende weer naar ons huisje en zitten nog even alvorens we naar bed gaan.

• 31 Oktober 2023 - 08:36

Micha:

Drakensbergen zeer mooi. gaan jullie ook naar de hoogste kroeg in Soweto?

Je rijdt in een jeep een heel steile bergpas op erg mooi.