Tsitsikamma en verplaatsing - Reisverslag uit Tsitsikamma, Zuid-Afrika van Caroline Tol - WaarBenJij.nu Tsitsikamma en verplaatsing - Reisverslag uit Tsitsikamma, Zuid-Afrika van Caroline Tol - WaarBenJij.nu

Tsitsikamma en verplaatsing

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

31 Oktober 2018 | Zuid-Afrika, Tsitsikamma

Tuinroute
Tsitsikamma NP
Wandeling Storms Rivier

Vandaag een reisdag. Na het ontbijt vertrekken we  om half negen. We vervolgen de tuinroute en om ons heen zien we nog steeds veel rook van de vele bosbranden. Gelukkig heeft de regen van afgelopen nacht veel geholpen waardoor de branden zich niet echt kunnen uitbreiden.
We zien de dichte en veelzijdige begroeiing van de bossen. We stoppen bij de hoogste brug ter wereld waarvan je kunt bungee-dumpen. Met een ware doodsverachting wordt hier door de waaghalzen vanaf gesprongen. Bij het uitzichtpunt is ook een klein marktje met allerlei souvenirs. Hier sla ik dan ook maar direct mijn slag.
Onze tweede stop is het Tsitsikamma National Park. We zien een hele ruige zee die flink beukt op de kust. De wandeling naar de hangbrug over de Stormsrivier sla ik over en verkies een korte wandeling langs het strand. In de twee uurtjes dat we hier zijn ben ik flink uitgewaaid. We rijden vervolgens naar Tsitsikamma village waar we de lunch gebruiken. Het restaurantje is helemaal gebaseerd op Marilyn Monroe en alles uit die tijd. Er staan van die oude caddillacs en de muziek uit die jaren wordt gedraaid.
Na de lunch rijden we naar één van de grote bruggen die de streek rijk is. Hieronder zijn diepe kloven waardoor verschillende rivieren stromen. Na hier even rondgelopen te hebben rijden we door naar Cape St. Francis. Hier staat ons resort voor de komende twee nachten.
Ik heb een kamer toebedeeld gekregen die behoorlijk groot is met een kitchenette erin. Echter vind ik de inrichting een beetje kringloopwaardig. Het bed daarintegen lijkt goed.
We eten vanavond van een visbuffet. Jammer maar het is niet allemaal even lekker en warm.
We drinken daarna in de bar nog wat en daar blijkt dat de bediening er ook maar een potje van maakt. Dubbele rekeningen en bij de een wel het eten berekend en bij de ander niet.
Terug op de kamer leert een blik in de spiegel mij dat ik vandaag een beetje verbrand ben in mijn gezicht ondanks insmeren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caroline

Actief sinds 24 Dec. 2016
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 22344

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2023 - 02 November 2023

Op safari in Zuid Afrika en Swaziland

20 Oktober 2022 - 07 November 2022

Maleisië en Borneo

25 Oktober 2018 - 09 November 2018

De Kaap, wijnlanden en safari

15 Mei 2017 - 30 Mei 2017

15 dagen rondreis Sri Lanka

Landen bezocht: