De reis gaat beginnen - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Caroline Tol - WaarBenJij.nu De reis gaat beginnen - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Caroline Tol - WaarBenJij.nu

De reis gaat beginnen

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

16 Mei 2017 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Aan het eind van de middag rij ik omstreeks 16.45 uur naar Christian. Hij brengt me naar Schiphol en neemt de auto mee terug. Ruim op tijd aangekomen besluiten we nog even samen een hapje te eten. Ook gezien de enorme file die er op de terugweg staat op de A9 en A2.
Hierna kan het feest beginnen. Koffer inchecken...wachttijd: een vol uur.
Op naar de tassencontrole. Ze geven aan 10 tot 15 minuten wachttijd. Ik sta er echter al gauw een half uur. De douane gaat gelukkig snel. Met 10 minuten ben ik erdoor. Op naar gate G09. Ik dacht hier even rustig te kunnen gaan zitten maar niets is minder waar. Ik kan al direct in de rij voor de boardingroam. Het boarden zelf begint later dan stond aangegeven. We vertrekken derhalve ook een kwartier later.
Met wat flinke turbulentie boven Turkije en Iran landen we wel op tijd, lees 6.25 uur plaatselijke tijd. Inmiddels hebben we 2 uur tijdsverschil te pakken.
De koffers zijn gelukkig doorgelabeld en hebben we geen omkijken naar. De wandeling kan beginnen. Binnen een half uur door de tassencontrolle en 2x 2 verdiepingen met roltrappen en nog een metrorit van ongeveer 3 minuten staan we bij gate B27. Mijn vlucht stond echter nog niet op de grote borden.
De luchthaven in Dubai is wel een indrukwekkend gebouw. Heel veel glazen liften en wanden, hoog met heel veel roltrappen en een shoppingparadijs op zich.

Am ende Nachmittags fahr ich zu Christian. Er bringt mich nach dem Flughafen Amsterdam. Wegen das Abendverkehr steht da schon ein Stau von vielen KM. Entscheidung, wir essen zusammen erst noch was vor ich meinen Gepäck abgebe und alle Kontrollen durchlauf. Gute 2 Stund später steh ich da wo ich sein sollte und das letzte warten fangt an. Take off ein Viertel Stund später wie gepland.
Nach ein Flug mit etwas geschunkel oben den Turkei und Iran sind wir rechtzeiting gelandet im Dubai. Inzwisschen haben wir schon 2 Stund Zeitunterschied in der Tasse.
Das Gepäck geht glücklich gleich durch und haben wir keinen umschauen nach. Innerhalb einen halben Stunde steh ich an die Stelle für die weiteren Flug. Das mit Tassenkontrolle, viele Lauftreppen und einen U-bahn.
Flughafen Dubai ist so einen tollen Flughafen. Viel raum mit Glass, von der höhe mit sehr viele Lauftreppen und ein Shoppingparadies an sich.

• 16 Mei 2017 - 08:41

Koeno:

Volgens mij ga je over ruim een uurtje weer de lucht in voor deel twee van de reis van Dubai naar Colombo en ik hoop dat ook deze reis voorspoedig mag verlopen.