Vismarkt, boottocht en BBQ - Reisverslag uit Marawila, Sri Lanka van Caroline Tol - WaarBenJij.nu Vismarkt, boottocht en BBQ - Reisverslag uit Marawila, Sri Lanka van Caroline Tol - WaarBenJij.nu

Vismarkt, boottocht en BBQ

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

17 Mei 2017 | Sri Lanka, Marawila

Na een supernacht, heb als een blok geslapen, vertrekken we om 8 uur naar Negombo voor een bezoek aan de vismarkt. Ondanks dat het 34km is doe he hier gewoon een uur over. Het "geordende" verkeer is een chaos.
Aangekomen in Negombo krijgen we een rondleiding over het strand en de vismarkt. Op het strand wordt diverse vis al schoongemaakt en klaargemaakt om te drogen. Diverse soorten als makreel, tonijn, vliegvis en inktvis liggen hier op jute lappen te drogen. Vissoorten als barracuda, zwaardvis, snapfish, krab, mantarog en garnalen vind je op de markt. Deze markt is de grootste op Sri Lanka. Hier wordt verhandeld aan zowel bedrijven als particulieren. Ook wordt hier de export klaargemaakt.
In de middag verteld Zaheem bij het hotel wat we de komende dagen gaan doen en wanneer. Algemene info behoort ook tot het praatje.
Vanmiddag om 16 uur gaan we in ieder geval naar de BBQ bij een private familie. We maken hiervoor nog een boottocht over de lagune waar we veel vogels te zien krijgen.
Daarna de BBQ. De familie maakt dit voor ons klaar en lands wijs lands eer eten we met ons handen. Het smaakt prima en met een beetje muziek live erbij is het erg gezellig.

Nach einen sehr gute Nacht fahren wir heute nach Negombo zum Fischmarkt. Wir bekommen da einen Führung und sehen was es so alles gibt und wie es fertig gestellt wird. Schwerdfisch, Snapfisch, Barracuda, Krab und noch viel mehr liegen auf dem Strand zum trocknen.
Im mittsg gibt es einen Info Vortrag über alles was wir in die kommende Tagen machen und wann und wie.
Am ende Nachmittag fahren wir zum einen Familie für ein traditionele Grill. Vorhin machen wir noch einen Bootfahrt auf die Lagune und sehen viele Vögel. Sehr schon und das essen war prima mit einen tollen Stimmung dazu.