Theefabriek en treinreis - Reisverslag uit Bandarawela, Sri Lanka van Caroline Tol - WaarBenJij.nu Theefabriek en treinreis - Reisverslag uit Bandarawela, Sri Lanka van Caroline Tol - WaarBenJij.nu

Theefabriek en treinreis

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

23 Mei 2017 | Sri Lanka, Bandarawela

Vandaag reizen we door. Onderweg bezoeken we een theefabriek. We zien hier hoe de thee gemaakt wordt van het blaadje tot en met het eindprodukt. Leuk om te zien. Vervolgens rijden we door naar ons lunchadres in Ramboda. We hebben hier een schitterend uitzicht over de theeplantages en de velden waar de groenten wordt verbouwd. Helaas is het vandaag bewolkt en is daardoor het uitzicht een stuk minder. We merken wel dat we in de bergen zitten want het is een stuk koeler.
We rijden door naar Nuwara Eliya en stappen op de trein naar Bandarawela. Een prachtige rit door de bergen en de theevelden waar we tussendoor ook veel armoede zien.
Aangekomen in Bandarawela rijden we naar het Orient hotel. Het minste hotel wat mij betreft tijdens deze reis.
Vanavond vroeg naar bed. We worden morgen gewekt om half 5 door de moskee.

Heute fahren wir wieder weiter. Unterwegs besuchen wir einen Theefabrik. Wir sehen das ganze Proces von Blat bis zum Endprodukt. Schön um das mal zu erfahren. Wir fahren durch zum Mittagessen. Wir habben dort ein wunderbares Aussicht uber den Plantagen wo man die Thee und Gemüse anbauen. Leider gibt es viele Wolken heute und die Sicht ist da durch weniger. Außerdem merken wir das wir in die Bergen sind. Die Temperatur ist gesenkt bis zum 24 Grad.
Wir fahren wieder durch nach Nuwara Eliya. Weiter geht es im Zug nach Bandarawela. Ein wunderbare Reise zwisschen den Bergen und Plantagen. Viel Armut ist hier leider zu sehen.
Nach Ankunft im Bandarawela geht es zum Hotel Orient. Das mindeste Hotel was mir an geht auf dieser Reise.
Am Abend früh ins Bed. Morgen werden wir aufgewacht um halb 5 durch die Moskee.