Terugreis - Reisverslag uit Lopik, Nederland van Caroline Tol - WaarBenJij.nu Terugreis - Reisverslag uit Lopik, Nederland van Caroline Tol - WaarBenJij.nu

Terugreis

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

30 Mei 2017 | Nederland, Lopik

Vandaag gaan we weer naar huis. We worden gewekt om 5.45 uur en om 6.30 uur vertrekken we met ontbijtpakket richting Airport Colombo. Na driekwartier rijden arriveren we daar en draagt de gids ons over aan een airport suppost. Deze begeleid ons als groep over de luchthaven. Eerst de bagagecheck anders kom je niet verder. Nu naar de incheckbalie. Binnen no time had ik de koffer (23,5kg) weg. Nu richting paspoortcontrole. Ook daar was ik zo doorheen en zonder wachttijden zoals op Schiphol. Aldus op naar de gate. Deze was al open en hier volgde nogmaals een handbagage check. Lekker vlot heb ik het allemaal voor elkaar en dus voldoende tijd om eens mijn ontbijtpakket te verorberen.
We boarden en hebben een redelijk vol toestel naar Dubai. De groep zit helemaal verspreid in het toestel. Jammer.
In Dubai aangekomen de volgende wandeltocht. We hadden al meegekregen in het toestel dat we naar gate C25 moesten. Nu is Dubai nogal "klein" dus je loopt je het schompes. Eerst door de tassencontrole, roltrap op, door het winkelgebied heen naar de B / C - pier. Om bij de C-pier te komen moet je eerst de hele B-pier aflopen. Niet zoals op Schiphol met loopbanden maar echt gewoon lopen. Nu werken ze daar met ongeveer 50 gates per pier dus reken maar uit. Enkelen honderden meters verder begint gelukkig de C-pier.
Hier aangekomen even uitgeblazen alvorens de gate open ging. We vertrekken uiteindelijk iets te laat maar halen dat ruimschoots in. Waar 20.00 uur de oorspronkelijke aankomsttijd was zette wij om 19.43 uur alweer voet aan de grond. Nu hadden we het geluk dat ons toestel nog niet voor de helft gevuld was (A380-800, zo'n dubbeldekker dus) en we al snel bij de paspoortcontrole waren. Echter, het is Schiphol en dat is wachtrijen. Poortjes die niet open zijn of werken. Een drama voor hoogtijdagen..
Op naar de bagageband nr 22. De koffers rolden er al op en ik had heel snel mijn koffer. Afscheid genomen van de groep en buiten gekomen stond Christian weer klaar om mij naar huis te brengen. Nog even een kopje thee bij Christian gedronken en toen het laatste stukje naar huis. 22.15 uur thuis aangekomen en nog even met Ingrid bijgepraat.
Zo is er een einde gekomen aan een mooie reis. Een land wat erg mooi is maar nog veel armoede kent, vriendelijke mensen en lekker eten voor wie van pittig eten houd.

Heute gehts wieder nach Hause. Um 5.45 Uhr wake-up call und um 6.30 Uhr fahren wir mit Frühstückspakket zum Airport Colombo. Dreiviertel Stund später erreichen wir den Flughafen. Unsere Reiseführer gibts uns uber an einer von der Flughafen die uns weiter begleitet durch alle Kontrollen hin. Und die Kontrollen sind strenger wie bei uns und gehen absolut schneller. Erst eine algemeine check von die Bagage anders kommt man überhaupt nicht innen. Ab zum inchecken vom Gepäck und zum Pasportkontrol. Das alles hätte ich innerhalb 20 minuten fertig. Dann ab zum Gate und dann die letzte Check vom Handgepäck. Schneller und sicherer kann nicht. Mir reicht die Zeit um meinen Frühstück zu essen.
Wir boarden und mit einen zimmlich volles Flugzeug geht es richtung Dubai.
Angekommen fangt die große Wanderung an. Gepäckkontrolle, Roltreppe auf, durch das Shoppinggebied hin zum B/C-station. Dubai ist so groß das sie pro Station 50 gates haben und das "feine" ist das der C-station erst anfangt wo B fertig ist und das geht nahtlos über.
Wir fliegen etwas zu spät aber machen das mehr wie gut. Wo die Ankunftzeit 20.00 Uhr war setzen wir wieder Füß am Boden um 19.43 Uhr. Ab zum Pasportkontrolle. Das heißt drama. Selbstservice check die nicht offen sind ob gut wirken, also warten im Stau.
Dann ab zur Bagageabfertigung nr 22. Das Gepäck rollt schon auf und meinen Koffer hab ich zimmlich schnell. Abschied genomen von die Gruppe und raus. Christian stand schon da um mich wieder nach Hause zu fahren. Ich trink noch ein Tasse Thee bei Christian und fahr das letzte Stuck nach Hause. 22.15 Uhr angekommen und ich rede noch ein bisschen mit Ingrid.
So ist ein End gekommen an dieser schone Reise. Es ist ein wunderschones Land was noch ganz viel Armut kennt, freundlichen Leuten und leckeres Essen für jeder die etwas scharfes Essen mag.