De vervolgvlucht en m'n Chinese irritatie - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Caroline Tol - WaarBenJij.nu De vervolgvlucht en m'n Chinese irritatie - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Caroline Tol - WaarBenJij.nu

De vervolgvlucht en m'n Chinese irritatie

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

26 Oktober 2018 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Vlucht Dubai - Kaapstad
Vervoer Kaapstad - Stellenbosch

Dubai, o zo groot en we moeten van G7 naar A18. Ik wilde eigenlijk een korte impressie maken van de luchthaven maar het is er zo druk en de tijd was gewoonweg te kort om dit te doen. Het is roltrap op en roltrap af, metro in en weer uit, roltrap op en weer af, lange gang door en voor de verandering nog maar een roltrap op en weer af. En dan kom je bij de gate en dan zijn ze al aan het pre-boarden. Daarna direct in de bussen en door naar het vliegtuig.
Sight-seeing luchthaven en met de trap het vliegtuig in.
Ik heb geluk en kan in plaats van de mij toegewezen stoel op de rij naast mij 3 stoelen innemen. Lekker de ruimte totdat er waarschijnlijk een Chinese, dame naast mij komt zitten die geen rust in d'r gat heeft.
Inmiddels vliegen we op 32.000 ft met een temperatuur van -39°C en het vliegtuig schud redelijk heen en weer terwijl het ontbijt wordt opgediend. We stijgen nog een stukje door naar 36.000 ft en -51°C. Dan te bedenken dat het vanochtend om 06.52 uur al 29°C was in Dubai.
Nou die Chinese dame heeft me nog wel wat overlast bezorgd. Bij het ontbijt gooit ze zo een glas sap om en natuurlijk op mijn broek en schoenen. Ik was not amused. Verder heeft ze de hele dag ongeveer schuin op mijn schoot gezeten en zodanig dat de mensen om me heen al zeiden dat ik hier niet zo blij mee was en zij ook niet wegens haar gedrag.
Maar ... we laten de pret niet drukken...om 16.25 uur na een vlucht met vrij veel turbulentie zijn we geland in een temperatuurtje van ongeveer 25°C.
Op naar de douane en daar zijn zeggen en schrijven 2 balies open. Halverwege sluit er ook gewoon nog één, alsof er geen mensen staan te wachten?! Vervolgens de koffer die er al ronddraaide van de band en hop...naar buiten. Hier staat de reisleidster, Carla, ons al op te wachten. We lopen met z'n allen naar de gereedstaande bus en gaan op weg naar Stellenbosch. We rijden al vrij snel tussen de wijnvelden en de aardbeienvelden door. Arbeiders lopen hier ook gewoon langs de snelweg en steken die ook doodleuk over!!
Aangekomen in Stellenbosch bij onze Lodge staat er een drankje klaar. De koffers worden naar onze kamers (mijn kamer: 016) gebracht en we kunnen ons gaan opfrissen.
Het avondeten is à la carte en ik besluit voor een heekfilet te gaan. Lekker lichtverteerbaar na twee vermoeiende dagen. De aardbeien als nagerecht was even een kronkel in ons Afrikaans/Engels. Er zat room bij en niet zoals wij dachten ijs met slagroom. We roeren er twee zakjes bruine suiker doorheen en het is best lekker.
We zitten nog een half uurtje na buiten maar zijn allen zo gaar van de reis en de één naar de ander gaat naar bed. Aldus is bij mij het lampje om 22.00 uur ook uit. Op naar de volgende dag.

  • 26 Oktober 2018 - 18:48

    Marjolein:

    En dan te bedenken dat je op de terugweg weer zo’n vlucht kan hebben met strubbelingen. Niet echt een ontspannend begin van je vakantie. Nu maar hopen dat het van nu af aan alleen maar beter wordt. Je zit in iedergeval in een lekker temperatuurtje en nu kan je gaan ontspannen en genieten. Ben benieuwd hoe alles eruit ziet. Ik wacht op de foto’s. Maak mij maar jaloers.

  • 29 Oktober 2018 - 03:53

    Koeno:

    “别再说了,我知道的够多了” (“Zeg maar niets meer, ik weet genoeg”).
    Ik zat wel te gniffelen toen ik het las. Ik zag het zo voor me.
    Opnieuw dan maar weer: nu genieten en Chinezen ontwijken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caroline

Actief sinds 24 Dec. 2016
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 22240

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2023 - 02 November 2023

Op safari in Zuid Afrika en Swaziland

20 Oktober 2022 - 07 November 2022

Maleisië en Borneo

25 Oktober 2018 - 09 November 2018

De Kaap, wijnlanden en safari

15 Mei 2017 - 30 Mei 2017

15 dagen rondreis Sri Lanka

Landen bezocht: