Vertrek en het douane drama op Kuala Lumpur. - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Caroline Tol - WaarBenJij.nu Vertrek en het douane drama op Kuala Lumpur. - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Caroline Tol - WaarBenJij.nu

Vertrek en het douane drama op Kuala Lumpur.

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

22 Oktober 2022 | Maleisië, Kuching

Vandaag is het zover en ben ik vertrokken naar Maleisië en Borneo. Vanwege de aankondiging dat het druk zou zijn was ik bijtijds thuis weggegaan. Een parkeerplaats had ik gereserveerd van tevoren.Rond half vijf de auto in de parkeergarage en naar het GWK gelopen. Ik had Maleisische valuta besteld en heb die daar opgehaald.Vervolgens naar de incheckbalie en mijn koffer à 19kg afgegeven.

Op naar de security, 15 minuten en nadere controle van mijn tas en mijzelf kon ik door naar de douane. Ook hier een wachtrij maar toch een kwartier later ook hierdoorheen.

Nu rustig richting gate E8. Nog effe wat gegeten en gedronken en mensen kijken totdat het sein boarden kwam.

Uiteindelijk vertrokken we wat te laat.

De route over de zuidelijke voormalige Russische Staten, Birma en Thailand bracht me naar Singapore voor een stop van 5 kwartier. In een bijna leeg toestel ben ik doorgevlogen naar Kuala Lumpur.

Hier aangekomen een flinke zoektocht voor de boeg. Bleek dat ik met een soort shuttlebus/treintje naar een ander gebouw moest om eerst de douane door te gaan. Een drama bleek. Schiphol is er niets bij. Hier hebben ze wel 50 balies in gebruik en toch nog heel lange rijen. Echter het was rond etenstijd en de een na de ander ging dicht, personen met paspoorten waar wat mee was enzo. Zo'n anderhalf uur heb ik daar verspeeld. Toen de koffer van de band afhalen en door naar de incheckbalie voor de vlucht naar Kuching. Weer een behoorlijk stuk lopen en toen personeel wat niet echt meewerkte. De tijd begon echter te dringen en ik moest ook weer door de security alwaar ze denken ook nog van de douane te zijn. Lastig dus al met al. Een lange wandeling verder was ik eindelijk bij gate B8. Het boarden stond op punt van beginnen. Een stampvol toestel, krap en niet de kwaliteit die ik van Malaysian Airways had verwacht, ben ik geland op Kuching. Weer door de douane heen en de koffer halen. Dit ging vrij vlot en onze reisleider en bus stonden al klaar. Nog een half uurtje naar het hotel en om 1 uur in nacht had iedereen een sleutel in handen en ben ik al vlot naar bed gegaan. Want ja, slapen in een vliegtuig staat niet garant voor een goede nachtrust.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caroline

Actief sinds 24 Dec. 2016
Verslag gelezen: 51
Totaal aantal bezoekers 22381

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2023 - 02 November 2023

Op safari in Zuid Afrika en Swaziland

20 Oktober 2022 - 07 November 2022

Maleisië en Borneo

25 Oktober 2018 - 09 November 2018

De Kaap, wijnlanden en safari

15 Mei 2017 - 30 Mei 2017

15 dagen rondreis Sri Lanka

Landen bezocht: