Laatste uurtjes op Lankawi en thuisreis - Reisverslag uit Lopik, Nederland van Caroline Tol - WaarBenJij.nu Laatste uurtjes op Lankawi en thuisreis - Reisverslag uit Lopik, Nederland van Caroline Tol - WaarBenJij.nu

Laatste uurtjes op Lankawi en thuisreis

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

07 November 2022 | Nederland, Lopik

Een lange dag staat ons te wachten. We moeten de kamer om 12 uur verlaten en vertrekken pas om half zes naar het vliegveld. Ik slaap derhalve maar wat langer en ontbijt lekker uitgebreid. Ik pak de koffer op mijn gemak helemaal om en check uit. Enkele zijn nog gaan fietsen en naar de cable car gegaan maar ik vond het welletjes zo. Ik ga nog lekker een paar uurtjes bij het zwembad zitten in de schaduw want het is toch wel weer erg warm. Ik krijg lekker fris fruit en drinken aangeboden en laat het me smaken. Met mij zitten er nog een aantal aan het zwembad en zijn nog met de fotocamera in de weer als we als een stel paparazzi een aantal neushoornvogels in het vizier hebben. Amper bekomen zit er een kolibri in de struiken voor ons. Het kan niet op zo op het laatste moment. Maar wie denkt dat je dan alles hebt gehad...nee, de lemuren komen nog even langs. Tot onze verbazing is die familie uitgebreid en is het jong, oranje van kleur, goed voor ons vast te leggen.

Om half zes worden we gehaald voor onze transfer naar het vliegveld dat ongeveer 20 minuten bij het resort vandaan ligt. We zijn te vroeg want de incheckbalie gaat pas om half 7 open. De plaatselijke gids regelt dat alle koffers direct worden doorgelabeld naar Amsterdam.Gezien de overstaptijd op Kuala Lumpur is dat erg fijn want dat scheelt een ritje met het treintje en de stress bij de bagageband en weer door naar de incheckbalie.

Na een voorspoedige vlucht van Langkawi naar Kuala Lumpur loop ik nu rustig en een ritje per bus van het nationale naar het internationale gebouw. Door het tijdstip is het niet al te druk maar ondanks dat kan ik na aankomst bij de gate al vrij vroeg door de pre-boarding. We hebben een zo goed als volle vlucht. Zonder strubbels hebben we een rustige vlucht waarbij ik zowaar wat korte slaapmomenten heb. Om 6.18 uur zet vlucht KL0810 weer voet op Nederlandse bodem. Het is nog vroeg en bij de douane kunnen we zo door. De koffers komen ook al vrij vlot en nemen we afscheid van elkaar.

Na alle plichtplegingen ga ik eerst nog even naar het GWK. Ik wissels mijn overgebleven valuta weer naar euro's en ga vervolgens eerst nog wat te drinken scoren. Vervolgens wandel ik naar mijn auto en ga op huis aan. Ondanks de spits geen file op de A9 en A2 en ben ik om half 9 thuis. Moe en toe aan een paar uurtjes slaap.

Het was een fijne reis waarbij iedereen zich aan afgesproken tijden hield en elkaar hielp waar nodig. We hebben een groepsapp dus die zal zeker nog wel even in de lucht blijven voor uitwisseling van foto's en filmpjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caroline

Actief sinds 24 Dec. 2016
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 22388

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2023 - 02 November 2023

Op safari in Zuid Afrika en Swaziland

20 Oktober 2022 - 07 November 2022

Maleisië en Borneo

25 Oktober 2018 - 09 November 2018

De Kaap, wijnlanden en safari

15 Mei 2017 - 30 Mei 2017

15 dagen rondreis Sri Lanka

Landen bezocht: