Reisdag - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Caroline Tol - WaarBenJij.nu Reisdag - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Caroline Tol - WaarBenJij.nu

Reisdag

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

20 Oktober 2023 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Vandaag is het zover. Ik vertrek naar Zuid-Afrika.Om 03.45 uur rijd ik naar Schiphol. Aldaar aangekomen was het behoorlijk druk voor de vertrekhal en de parkeergarage.

Uiteindelijk een mooi plekje gevonden en op mijn gemak naar het GWK. Vervolgens door naar de incheckbalie die tot mijn groot genoegen al open was. Hier was ik redelijk snel doorheen.De security/tassencontrole ging ook nog wel vlot maar toen kwam drama douane. Hier stond opgesplitst in 3 rijen zoveel volk en bijna geen personeel en het resultaat was te bedenken.

Inmiddels heb ik al een reisgenoot ontmoet en je raad het nooit, Nana, mijn geachte collega. We eten na de douane samen een broodje en gaan rustig richting de gate, E18.

Hier tref ik de volgende, voor mij bekende, reisgenoot. Corrie,ontmoet 5 jaar geleden op mijn eerdere reis naar Zuid-Afrika.

We boarden en gaan ook op tijd weg. Ik heb geluk, de stoel naast mij blijft vrij ofwel lekker ruim zitten.

We vliegen op zo'n 35000 Ft en zo'n500 knopen (880 km) per uur. Na tijdens de vlucht enkele stukken met wat turbulentie te hebben doorstaan komen we om 20.45 uur aan op O.R. Tambo, de luchthaven van Johannesburg, een half uur vroeger. Een wandeling volgt en ook hier weer een ellenlange rij bij de douane.De koffer ophalen en op naar de uitgang waar Louis,onze reisleider,al klaar stond.

We lopen naar de bus die ons in een kwartiertje naar het Birchwood hotel brengt. Hier gaat de communicatie niet helemaal op rolletjes en uiteindelijk sta ik bij mijn kamer, 318, en doet de sleutel het niet. Grrr...ben moe en wil naar bed. Morgen om half 8 ontbijt.


  • 20 Oktober 2023 - 09:27

    Machteld:

    hele fijne vakantie en lekker van genieten


  • 22 Oktober 2023 - 13:10

    Koeno:

    Geniet maar lekker en zie de ontmoeting met Nana maar als ontwennen van collegae


  • 22 Oktober 2023 - 14:13

    Renée De Jonge:

    Ff dat er nu bent. Nu heerlijk genieten![e-1f49a]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caroline

Actief sinds 24 Dec. 2016
Verslag gelezen: 59
Totaal aantal bezoekers 22278

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2023 - 02 November 2023

Op safari in Zuid Afrika en Swaziland

20 Oktober 2022 - 07 November 2022

Maleisië en Borneo

25 Oktober 2018 - 09 November 2018

De Kaap, wijnlanden en safari

15 Mei 2017 - 30 Mei 2017

15 dagen rondreis Sri Lanka

Landen bezocht: