Van Johannesburg naar Ohrigstad - Reisverslag uit Bayala, Zuid-Afrika van Caroline Tol - WaarBenJij.nu Van Johannesburg naar Ohrigstad - Reisverslag uit Bayala, Zuid-Afrika van Caroline Tol - WaarBenJij.nu

Van Johannesburg naar Ohrigstad

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

27 Oktober 2023 | Zuid-Afrika, Bayala

Helaas, verslagen zullen voor nu zonder foto'szijn daar de WiFi slecht, onstabiel en zeer traag is. Zodra ik terug ben zal ik nog foto's bijplaatsen.

Na een korte nacht, sliep pas om 24.00 uur en was ik al weer voor mijn wekker wakker.

Vandaag staat het ontbijt om 07.30 uur gepland. Louis heeft aangegeven om na het ontbijt eerst een informatie uurtje te houden. Hij vertelt een en ander over de komende dagen en waar we verder allemaal op moeten letten.

Ook geeft hij aan dat het bezoek aan Pretoria verschoven wordt naar de laatste dag om alles minder gehaast te maken.

Uiteindelijk vertrekken we om 09.30 uur en gaan via een mooie route richting Witbank voor de lunch. Deze wordt gebruikt bij een ultracity, dat is een tankstation annex supermarktje, diverse eetgelegenheden, een souvenirshop en in dit geval ook een klein privat nature reserve. Hier lopen struisvogels, onyx, witte neushoorns, zebra's, buffels en nog een paar andere beesten rond.

We rijden om 13.00 uur weer verder en gaan de grote weg af en gaan door op een weg vol gaten. Bij Lydensburg maken we een korte sanitaire/koffiestop. Nog 70 km te gaan voordat we bij de Hannahlodge aankomen. We komen hier in prachtige huisjes (2 onder 1 kap) voor twee nachten met een schitterend uitzicht terecht. Ik heb huisje nr. 18.

Ik ga nog even op mijn balkonnetje zitten en schiet nog een paar mooie foto's. Ik kleed me vervolgens om en ga richting de receptie.Aangekomen schuif ik bij een groepje aan en we drinken nog wat alvorens we ons tegoed doen aan een buffet.

We gaan na het diner terug naar ons huisje en horen alle geluiden van de wildernis.

Na alles klaargemaakt te hebben voor morgen, ontbijt om 07.00 uur en vertrek om 07.45 uur, sluit ik mijn luiken voor vandaag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caroline

Actief sinds 24 Dec. 2016
Verslag gelezen: 42
Totaal aantal bezoekers 22316

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2023 - 02 November 2023

Op safari in Zuid Afrika en Swaziland

20 Oktober 2022 - 07 November 2022

Maleisië en Borneo

25 Oktober 2018 - 09 November 2018

De Kaap, wijnlanden en safari

15 Mei 2017 - 30 Mei 2017

15 dagen rondreis Sri Lanka

Landen bezocht: