Panorama Route - Reisverslag uit Bayala, Zuid-Afrika van Caroline Tol - WaarBenJij.nu Panorama Route - Reisverslag uit Bayala, Zuid-Afrika van Caroline Tol - WaarBenJij.nu

Panorama Route

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

27 Oktober 2023 | Zuid-Afrika, Bayala

Vandaag een lange dag. We worden gewekt door allerlei dierengeluiden en staan al vroeg op. Om 07.00 uur ontbijt en 07.45 uur vertrekken we.

Als eerste gaan we naar God's Widdow. We hebben niet het hele heldere zicht maar wel een mooi vergezicht. Het was al behoorlijk warm, zo'n 32 graden. Nadat we hier zijn uitgekeken rijden we door naar de Lisbon waterfall. Louis had dit voorgedaan als de hoogste waterval in de regio maar eerlijk gezegd vond ik dat nogal tegenvallen.

Het is eigenlijk nog wat vroeg maar toch rijden we daarna naar ons lunch adres. Een klein etablissement achteraf gelegen aan de Treur-rivier. Een familie restaurant en lekker op een beschutte plek op het terras gegeten.

Na de lunch rijden we naar Bourck's Luck Potholes. De temperatuur was nog wat gestegen en er zou een wandeling zijn zonder schaduwplekken en ook nog eens met een flink hoogteverschil. Die heb ik maar langs me heen laten gaan. Iedereen kwam redelijk verhit terug en wilde graag door naar het volgende punt. Een beetje verkoeling in de bus was helaas niet meer mogelijk daar de airco het had begeven.

De drie rondavels is het laatste punt van bezichtiging. Een foto stop van een klein half uur was genoeg. We zijn hierna nog teruggereden naar Hoedspruit om wat op te halen en toen door naar de lodge. Inmiddels waait er een lekker verkoelend windje. We eten weer om 19.00 uur en gaan bijtijds naar bed. Morgen gaat de wekker om 05.00 uur.